BMI berekenen vrouw

Verschillende parameters.

Bij de BMI berekenen vrouw gebruikt men verschillende parameters die om te bepalen of iemand gezond leeft. Een aantal van deze parameters hebben betrekking op het gewicht en het percentage vet in het lichaam. Het BMI berekenen vrouw is een belangrijk aspect bij het bepalen van uw gezondheid. BMI staat voor Body Mass Index en geeft een verhouding weer tussen uw gewicht en uw lichaamslengte. De berekening van de BMI voor vrouwen is licht afwijkend van die voor mannen. In de berekening moeten een paar cijfers aangepast worden

Bmi berekenen vrouw

Bepaal nauwkeurig uw gewicht.

Belangrijk bij de BMI berekenen vrouw is het bepalen van uw gewicht. Weeg u ’s morgens, van zodra je uit je bed bent, met een lege maag, ofwel wanneer je naakt uit de badkamer komt. Weeg je altijd op hetzelfde moment en op dezelfde manier.

Hoe groot bent u?

Bepaal uw lichaamslengte. Ga met uw rug tegen een muur staan en leg een lat horizontaal op uw hoofd. Maak eventueel een kleine aantekening op de muur en meet de juiste afstand tussen de vloer en het teken op de muur. Uw lengte is de tweede belangrijke parameter bij BMI berekenen vrouw.

Zelf berekenen, of met computer?

Voor mensen in Nederland en België (ook het grootste deel van Europa) maakt men een berekening in het metriek stelsel voor het berekenen BMI vrouw. In dit geval, deel uw gewicht in kg door uw lengte in meter, in het kwadraat. Voor een vrouw van 72 kg met een lengte van 1.78 meter wordt de BMI als volgt bepaald: 72 / (1,78 x 1,78 ) = een BMI van 22,71
Gebruik eventueel een computer. Veel dieet-sites hebben een online rekenmachine die speciaal ingesteld is om het ”BMI berekenen vrouw” correct uit te voeren. Vergelijk uw resultaten. Als het resultaat lager is dan 18,5 heb je ondergewicht, Tussen 18,5 en 24,9 is normaal. Je bent zwaarlijvig met een BMI tussen 25 en 29.9 en daarboven lijdt je duidelijk aan obesitas.